Descriere
Prin ce se deosebește o lecţie izbutită de o oră nereușită? Dar un profesor motivat de un dascăl plafonat? Dincolo de materia predată sau de calitatea elevilor, diferenţa provine în primul rând din calitatea relaţiilor interpersonale, susţine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea” profesorilor. Plecând de la cazuri concrete, autorii oferă instrumentele necesare pentru îmbunătăţirea aptitudinilor de comunicare și de aplanare a conflictelor iscate în clasă. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstrează că dascălii pot evita mesajele devalorizante, că pot lua decizii care să-i motiveze pe toţi elevii și că sunt în stare să treacă peste capcanele autoritarismului și permisivităţii excesive.
Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg răspândite de „eficientizare” a părinţilor, profesorilor și liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace și a fondat centrul Gordon Training International (GTI).
Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul „modelului în patru pași de învăţare a noilor competenţe”.
Cuprins
Cum pot profita profesorii din plin de această carte
Ideea cărţii şi cui i se adresează
Nota autorului
1 RELAŢIA ÎNVĂŢĂTOR-ÎNVĂŢĂCEL: VERIGA LIPSĂ
2 UN MODEL DE RELAŢII EFICIENTE PROFESOR-ELEV
3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII AU PROBLEME
4 MULTIPLELE UTILIZĂRI ALE ASCULTĂRII ACTIVE
5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII LE CREEAZĂ PROBLEME
6 CUM SĂ SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASĂ CA SĂ PREÎNTÂMPINI PROBLEMELE
7 CONFLICTUL ÎN CLASĂ
8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC”
9 CUM APLICĂM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC”: ALTE UTILIZĂRI ALE METODEI III ÎN ŞCOALĂ
10 CÂND VALORILE ŞCOLII INTRĂ ÎN CONFLICT
11 OPTIMIZAREA CONDIŢIILOR DE PREDARE ÎN ŞCOALĂ
Recenzii
Nu există recenzii până acum.