Ce or fi „generațiile X, Y, Z”?

Ce or fi „generațiile X, Y, Z”?

generatiile-x-y

Poate ai auzit despre terminologia aceasta „Generația X” sau „Generația Y”. Poate că ai trecut peste această informație la acea vreme. Nu trece peste și acum, căci în acest articol, în câteva paragrafe, vrem să oferim o descriere a ceea ce înseamnă generațiile X, Y, Z, să „traducem” sensul lor. Clasificarea aceasta nu este foarte exactă, însă ne ajută să înțelegem în linii mari generațiile trecute și cea prezentă.

Dacă nu știai, cu generația Z te întâlnești în grupa de școală duminicală, la clubul biblic săptămânal, în tabere și în biserici. Îți vine să crezi sau nu, tu ești parte din generația X sau Y. Aceste tipologii caracterizează epoca recentă, cea modernă, cu derivatele ei: modernă, post-modernă și modernă târzie.

Fiecărei generații îi este atribuită o anumită perioadă în care cei care o formează s-au născut. Astfel că, generația X este a celor născuți între anii 1966-1976, generația Y între anii 1977-1994 și generația Z între anii 1995-2012 (diferite instituții/organizații aduc plus sau minus ani la cei menționați mai sus, dar în principiu acestea sunt perioadele).

Generația X – caracteristici

Unii spun* că această generație este „generația pentru care epoca modernă a fost o dezamăgire cu privire la visurile pe care le etalase, și că această generație este crescută în epoca modernă, dar care a trăit în post-modernism”.

Această generație este cunoscută ca și „generația pierdută”*, o generație care a simțit divorțul părinților și a trăit prin creșe și care a fost foarte puțin implicată în problemele comunității. O generație apatică, cinică, neîncrezătoare în instituții, corporații, religie și stat; o generație a taților absenți, a legalizării avorturilor, a nașterilor controlate, a divorțurilor; o generație sceptică, pragmatică, încercând să nu repete greșelile părinților.

Generația Y – caracteristici

Copiii acestei generații sunt sofisticați, pricepuți în ale tehnologiei, imuni față de strategiile clasice de persuasiune (marketing și vânzări). Este o generație asistată de rapida dezvoltare a internetului, a e-zine (ziarelor online), sateliților etc. Nu sunt atât de înebuniți după mărci, ci sunt conștienți de silul personal și individual.

Această generație este spirituală, dar fără să se afilieze unei religii anume și detestă etichetele, deoarece își doresc să fie persoane cu personalitate proprie.

Generația Z – caracteristici

Chiar dacă încă nu știm foarte multe despre această generație, cunoaștem, în schimb, mediul în care trăiesc. Putem spune că această generație va fi cea mai diversă, caracterizată de viteză.

Membrii ei cresc cu computerele și canalele media sofisticate, fiind mult mai pricepuți în alte tehnologiei decât cei din generația Y. Această generație va fi cea mai numeroasă de până acum; este o generație cu spirit antreprenorial care, în ciuda aparențelor, preferă contactul personal (poate tocmai datorită mediului virtual (pre)dominant).

În care din generațiile X, Y, Z te găsești? Cât de adevărate crezi că sunt cele scrise dacă te uiți prin prisma propriei persoane? Ce crezi că trebuie să faci ca să înțelegi generația cu care lucrezi sau cu care interacționezi acum?


Bibliografie
One Generațion From Extinction, Mark Griffiths, 2009
Generation Y, Craig, Savage & Mayo, 2006
www.socialmarketing.org

Add Comment

IMG_7645.jpg

„Materialele folosite ne-au fost de un real ajutor – foarte bine structurate. Chiar dacă erai începător nu aveai cum să nu te descurci! Colaborarea pot să spun că până acum a fost una mai mult decât excelentă!”

DSC01522.jpg

„Diversitatea și calitatea lucrurior găsite pe acest site a fost motivul pentru care l-am vizitat mereu. Resursele găsite aici m-au ajutat să dau premii frumoase în cadrul grupelor de copii, dar și cadouri potrivite pentru cei dragi.”

Phone: 0734 809 000
Bulevardul Dr. Iosif Bulbucă nr.15, Timișoara